Szukaj na tym blogu

środa, 15 lutego 2012

Pyszna sałatka monochromatyczna


"Gdy znalazłam na blogu u mopsawkuchni przepis na tę sałatkę, od razu wiedziałam, że to moje smaki. I nie pomyliłam się. W dodatku czerwone warzywa nasycone są karetonoidami, czyli aktywnymi związkami, które eliminują niebezpieczne wolne rodniki, odpowiedzialne nie tylko za proces starzenia, ale także wiele groźnych chorób. Dokonałam tylko niewielkich zmian i cieszyłam się piękną, smaczną i zdrową sałatką. Świetnie smakowała ze smażonym camembertem (przepis TU)."

Składniki:
  • 3 pomidory
  • czerwona papryka
  • czerwona cebula
  • pół puszki czerwonej fasoli
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki octu ryżowego (lub soku z cytryny)
  • sól, pieprz, odrobina cukru
  • szczypiorek do posypania (ale z jego braku musiałam zadowolić się zieloną pietruszką)
  • (w oryginale był jeszcze czerwony grapefruit, ale go, niestety, pominęłam)

Paprykę pokroić w kostkę. Pomidora sparzyć, obrać ze skórki i również pokroić w kostkę. Czerwoną fasolę odcedzić z zalewy i opłukać zimną wodą na sicie. Cebulę pokroić w półplasterki. Doprawić solą, pieprzem, octem ryżowym lub sokiem z cytryny i odrobiną cukru. Wymieszać, polać oliwą z oliwek i znów zamieszać.  Gotowe!

Przepis dodaję do akcji:
 

1 komentarz:

  1. Cieszę się, że Ci smakowała! Po takiej sałatce nawet taka zima jak dziś nie straszna :)

    OdpowiedzUsuń