Szukaj na tym blogu

środa, 29 lutego 2012

Fasola zamiast ziemniaków do obiadu

"Dziś musiał być u nas obiad bezmięsny, ale nie miałam na niego za bardzo pomysłu. Przeszukując zasoby internetu natknęłam się na przepis Justyny na fasolę, którą można zastąpić ziemniaki do obiadu, lub która stanowić może  samodzielne danie. Dokonałam tylko jednej zmiany i cieszyliśmy się fajnym obiadkiem."

Składniki : 
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka suszonego rozmarynu
  • 6 ząbków czosnku pokrojonego w cieniutkie plasterki 
  • 400 g białej fasoli z puszki, wypłukanej i odcedzonej
  • 1 łyżeczka tartego chrzanu
  • 1 łyżka soku z cytryny (pominęłam)
  • pół szklanki śmietany 30% (to moja modyfikacja)
  • sól, pieprz, szczypta cukru
Na niezbyt mocno rozgrzaną oliwę wrzucić obrany i pokrojony w plasterki czosnek wraz z rozmarynem i podsmażyć ok. 1 minuty. Uważać żeby czosnek nie zbrązowiał. Dodać pozostałe składniki, ogrzewać jeszcze 3 minuty.
Potrawa, dzięki śmietance, jest przyjemnie kremowa.
Ja podałam ją ze smażonym camembertem i sałatką z pomidorów.
Pycha! Polecam!

Przepis dodaję do akcji:

 

3 komentarze:

  1. super pomysł, szczególnie że nie przepadam za ziemniakami ;) jem tylko tak do smaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że Cię zainspirowałam a w sumie podziękowania należą się Donnie Hay - to jej przepis :) Jak widać dobra fasola nie jest zła, oczywiście można dodac coś od siebie pod swoje upodobania tak jak Ty to zrobiłaś i obiad gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszności...a jeśli chodzi o pastę z cieciorki to jasne...może być z puszki tylko dobrze osącz...smacznego!

    OdpowiedzUsuń